tirsdag den 16. december 2014

9. låge (17. november) Puerto Maldonado

Vi steg af flyet i Puerto Maldonado og kørte direkte til Infierno (dansk: Helvede), en lille flække med både, hvor vi mødte Gunnar, der skulle være vores guide i Amazonas. Vi sejlede op ad floden og gik et par hunderede meter ind til Saona Lodge, hvor vi skulle bo de næste to nætter.
Allerede ved lodgen var der godt med liv! I træerne sad en Black-tailed Trogon og på jorden løb en Jungle Runner.
Black-tailed Trogon

Jungle Runner, i skal være velkomne til at byde ind med en ID på den!

Vi kom hurtigt ud og birde på stien vi ankom af. Der gik ikke lang tid før vi havde hørt et par Tinamou arter og få minutters birding gav White-browed Antbird, White-bearded Hermit (intet billede), Johannes' Tody-tyrant, Wing-barred Piprites og Bluish-fronted Jacamar.
White-browed Antbird, jeg blev løbende gladere og gladere for myrefuglene, de er altså fede!

Johannes' Tody-tyrant

Wing-barred Piprites, tidligere Wing-barred Manakin

Bluish-fronted Jacamar, meget almindelig omkkring lodgen.
Vi fortsatte ned af stien, hvor vi fik flere almindelige arter som Black-fronted Nunbird, Yellow-rumped Cacique, Yellow-green Vireo og Dark-billed Thrush.
Black-fronted Nunbird
Yellow-rumped Cacique
Yellow-green Vireo

Dark-billed Thrush

Blue-crowned Motmot, uden hale!
Da vi kom hjem og jeg stod udenfor, blev jeg stukket af en stor sort hveps. Det smadrede lidt resten af dagen for mig, hvor jeg ikke var særlig entusiastisk og for sammen, hver gang et insekt var i nærheden af mig...
Hvepse-stik
Det hjalp ikke på min fobi med denne her på aften gåturen...
Tarantel...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar