torsdag den 18. december 2014

11. låge (18. november) Oxbow Lake pt. 2

Der er godt nok mange billeder fra den her dato så forvent flere opdelinger!
Vi bevægede os fra flodbredden ind gennem junglen af en smal sti. Vi skulle ikke langt ind før vi begyndte at få flere nye arter. Bl.a. Buff-throated Woodcreeper (som vi allerede havde hørt en del gange) og Chestnut-capped Puffbird.
Buff-throated Woodcreeper

Chestnut-capped Puffbird
 Lidt længere inde voldte en kolibri i modlys problemer, den blev dog til sidst bestemt til en Black-throated Mango udfra billederne. I mens fløj der flere White-collared Swifts rundt over os.
Black-throated Mango
White-collared Swift
 Endnu længere inde fandt vi en Tui Parakeet højt oppe i et træ. De små grønne papegøjer kan være vildt svære at finde i en trækrone, selvom man udemærket kan høre dem!
Tui Parakeet
Ruten
Vi kom ud på vandet i en båd og ikke lang tid efter blev vi mødt af de første Sungrebes.
Sungrebe
Ude på vandet hvor solen bagte lige ned var der næsten uudholdeligt og tiden mellem fuglene brugte jeg på at smøre mere solcreme på. Mens jeg gjorde det sad jeg og kiggede på en Black Vulture, men da jeg var færdig med at smøre mig begyndte jeg at undre mig over formen på den. Jeg satte kikkert på og der sad en meget fin Horned Screamer i toppen af træet.
Horned Screamer
Der var lidt stille på vandet, men det lykkedes os at få Cocoi Heron, Hoatzin, Greater Ani, Amazon Kingfisher, Red-capped Cardinal og Green Heron
Cocoi Heron, flyver ud i lyset mens baggrunden er i skygge, det er bare lækkert

Hoatzin var der selvfølgelig masser af

Greater Ani

Amazon Kingfisher

Red-capped Cardinal

Green Heron
For at lade dyrene få fred må man kun sejle i den ene halvdel af søen og da vi nåede punktet, hvor vi skulle vende om kunne Gunnar udpege en hel gruppe Giant River Otters der svømmede rundt længere inde i søen.
Giant River Otter, det anbefales at fortsørre ;)
Det blev ikke det eneste pattedyr i søen da vi også kom forbi en dagsrasteplads for flagermus.
Bud på ID modtages gerne!
På tilbagevejen fik vi en rigtig god Azure Gallinule og jeg fik endelig fotograferet en af de Wattled Jacanas, der ellers lettede før man fik øje på dem.
Azure Gallinule
Wattled Jacana
Vi kom i land igen og fandt på tilbagevejen et rigtig godt myrested, hvor der dog var meget vanskeligt at fotografere... Ærgerligt for her havde vi virkelig fede arter som Emerald Toucanet og White-throated Antbird. Det lykkedes mig dog at fotografere en Goeldi's Antbird.
Goeldi's Antbird
Hjemturen på floden gav bl.a. Grey Hawk
Gray Hawk, efter min mening langt mindre stribet end tegningen i Schulenberg...
To be continued

Ingen kommentarer:

Send en kommentar