mandag den 15. december 2014

8. låge (17. november) Cusco

Hmm... nu har jeg fyldt min harddisk og halvdelen af billederne er ikke ovre endnu, det gør jo ikke ligefrem det her lettere.
Vi tog tidligt om morgenen ud til Lake Huarcapay, hvor vi lige kunne nå at birde et par timer inden vi skulle med flyet til Puerto Maldonado. Første nye art på lokaliteten var en Black-tailed Trainbearer.
Black-tailed Trainbearer, jeg havde allerede set en hun i Ecuador, men jeg blev alligevel meget glad for hannen her!
Der var god aktivitet på stedet bl.a. mange Band-tailed Seedeaters og selvfølgelig Rufous-collared Sparrows
Band-tailed Seedeater, endnu en art jeg allerede havde fra Ecuador
Vi fik også revance med en række arter, som vi ellers ikke havde set fantastisk, bl.a. Golden-billed Saltator, Hooded Siskin og Giant Hummingbird, som vi alle fik bedre end vi havde haft dem før.
Golden-billed Saltator
Hooded Siskin
Giant Hummingbird, måske ikke et bedre billede end sidst, men denne gang fik vi set den flyve, hvilket er det man skal se med sådan et monster af en kolibri.
Formålet med turen var dog ingen af de indtil videre nævnte arter og vores held fra dagen før skulle da også vise sig at fortsætte! For bedst, som guiden havde opdaget en Yellow-billed Tit-tyrant, som jeg nåede at få et glimt af (Ikke noget billede i den her omgang), sad der lige pludselig en Bearded Mountaineer lige foran os! Den skulle dog meget hurtigt videre, så ingen fik billeder af den. Vi så den faktisk tre gange, men fik ingen billeder da den hele tiden var på farten. Det så ud som om at den havde en fast rute, men den bevægede sig meget hurtigt!
(1) Restauranten hvor Bearded Mountaineer kommer forbi.
Gærdet ved restauranten, hvor Bearded Mountaineer sad
Vi havde dog ikke tid til at blive og tage billeder da vi skulle nå et fly!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar