søndag den 23. februar 2014

Status uge 8

Hermed en lille status over uge 8, som ikke har budt på det store.

Torsdag d. 20/2 kørte jeg med KH til Stubben for at se efter Hvidsisken. Desværre havde vi alvorlige problemer med at finde stedet, så vi så ikke en skid ud over en lille flok Gråsiskener, 3 Store Præstekraver og kviksand.

KH prøver lykken i stenbrud 
på Stubben. Ser det her lovligt ud?

Det blev ikke bedre om lørdagen, da jeg smuttede forbi Store Hareskov for at få fotos af Høgeugle. Desværre lykkedes det ikke at finde fuglen. Som en trøst fik jeg købt et nyt stativ, finansieret af Hundested Havn.

Lidt opmuntring at hente i dag (23/2), med hele 4 Kaspiske Måge i Helsingør Lystbådehavn, og måske var der 5. Det blev til 3 2k-fugle og en enkelt 3k. Desuden så jeg noget der nok var en adult Kaspisk Måge, men billederne i dag blev voldsomt dårlige og overbelyste, så er ikke helt glad for den.

Jeg forsatte videre mod Tisvildeleje i håb om Nøddekrige eller Hvidvinget Korsnæb. Desvære ikke noget nævneværdigt herfra. Til gengæld kommer marts om en uge. Det lover godt.

(EBB)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar