onsdag den 12. februar 2014

Havnetjek igen igen

Kørte et havnetjek i dag på Nordkysten i håb at sparke bare en enkelt Kaspisk måge op. Det lykkedes efter mindre end et minuts ophold i dag i Helsingør Lystbådehavn, hvor jeg så og fotograferede denne 2k Kaspiske Måge. Håbede også på om jeg kunne sparke en 2k Sildemåge op, men dette lykkedes ikke.

2k Kaspisk Måge fra Helsingør Lystbådehavn.

Herudover fandt jeg 2 Skærpibere i Lystbådehavnen som jeg fik nogle skodfotos af. Husrødstjerten jeg så 9/2, var på plads. Tjekkede også Kronborg, hvor også en Husrødstjert 9/2, men uden resultat. 

Udsigt over Helsingør Lystbådehavn.

Herefter fortsatte jeg videre mod vest, nærmere bestemt Hornbæk Havn. Det var dumt, skulle nok have taget i Gilleleje Havn i stedet. Ingen Bjergpiber. Tjekkede også de åbne klitter, hvor jeg i efteråret så 1k Hvidsisken. Ingenting. Hvad mågerne angik var der ikke noget interessant at spotte. Men en fornuftig dag i Helsingør reddede det. I morgen kører KH og jeg et mere dækkende havnetjek på Nordkysten, så må vi se hvad det kaster af sig. Forhåbentlig nogle flere Kaspiske Måger som minimum.
Udsigt over Hornbæk Havn.

(EBB)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar