fredag den 7. februar 2014

Sortøjet Sølvmåge? - Fælledparken 06/02/14

Var på Rigshospitalet grundet knæproblemer og fik efter undsøgelsen lokket min mor ned til springvandet i Fælledparken da der var en del måger dernede. Da vi ankom, gik jeg straks i gang med at tjekke mågerne og fik allerede i starten øje på en mærkelig sølvmåge-type, den havde sort øje og intet vintersnavs i hovedet eller brystet. Jeg fik taget en nogle få billeder af den, men tænkte ikke videre over den da den umiddelbart ikke lignede noget specielt. Jeg gik igang med at tage billeder af de forskellige sølvmåger, som rastede dernede i forskellige aldrer. Jeg kom hjem og tjekkede billederne og umiddelbart lignede den sortøjet sølvmåge ikke noget specielt, selvom jeg tjekkede op i "Gulls". Den ligner umiddelbart en hun Argentatus- Sølvmåge bare med sort øje. Nedenunder er der nogel billeder, taget af displayet da jeg ikke kan finde mit overførselskabel.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar