mandag den 15. juli 2013

På tur i det sydvestsjællandske.

Efter at have misset den Rødhalsede Ryle i går, allierede jeg mig med Mette Lauritzen, som selv havde misset den med 2 minutter for at genfinde den. Jeg tog afsted med tidligt om morgen og mødtes med Mette ved Korsør Station, hvor vi så tog ud til Lejsø, der tjekkede vi vadefladerne for vadere(duuuh) og andet godt. Efter tre timers eftersøgning tænkte vi at den nok er et andet sted i det sydvestsjællandske. Af de mere spændende fugle ved Lejsø så vi: Krumnæbbet Ryle(årsart), Alm. Ryle, Hvidklire(årsart), Hjejle og Lille Spove(årsart). Efter et kort stop i Korsør, tog vi til Kobæk Sø, hvor der rastede Tinksmed, Brushane(årsart) og Rødben og en overflyvende Svaleklire(årsart) som det mest spændende, der modtog vi så en Birdcall om en Sort Stork ved Lejsø...

Det ødelagde ikke det gode humør og vi forsatte til Borreby Mose, hvor vi hurtigt genfandt den lokale Sølvhejre. Der fik vi yderligere Lille Kobbersneppe(årsart), Stor Kobbersneppe, Hjejle, Havørn, Rørhøg, Spidsand, Pibeand, Dobbeltbekkasin, Skægmejse(årsart) (Som kun jeg så) og en stor flok Hvidklirer. Efter to timer, kørte Mette mig til Korsør Station, hvor det er slutningen på turen. Tusind tak for en superfed og hyggelig tur og tak liftet!

Forjættet land - Lejsø

Sølvhejren i Borreby Mose kan akkurat anes på billedet

1 kommentar:

  1. Fed blog, i har fået startet her!


    - Keep it up ;)

    SvarSlet