torsdag den 25. juli 2013

Margrethekog

Personer: Andreas Bennetsen Boe

Efter at have dippet Rovterne adskillige gange i Nørresø både i år og sidste år besluttede jeg mig for at prøve den i Margethekog. Jeg ville desuden prøve Damkliren, som jeg også tidligere har været ude efter uden held. Ved ankomsten stod Rovternen midt i søen, i godt lys og var derfor trods de mange fugle i søen let at finde, ny DK- års- og Søndejyllands-art. Her bringes også (det første?!?!) dokumentations billede af kræet, sammen med Viber og tre Krumnæbbede Ryler:


Nu er Rovterne måske ikke det største hit og heller ikke så svært bestemmelig, men hvis den er en BirdAlarm værd er den vel også et billede værd, og det er da så let?
Damkliren havde jeg mindre held med, da det vrimlede med Hvidklirer i varmeflimmeret... Men af andre spændende arter på turen kan nævnes: Sølvhejre, Skægmejse, Stenvender, Dværgterne, begge kobbersnepper, 4-cifrede ryle antal (blandflok af Almindelig, Islandsk og Krumnæbbet) og 11 Skestorke, hvoraf 3 ungfugle var ringmærkede. Videoen er fra d. 24, men samme sted.



Idéen med det 'under-birdede' område jeg skrev om sidst gik desværre ikke, da jeg ved ankomsten til Brandsø fandt ud af at jeg havde glemt mit SD-kort i Aabenraa...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar