søndag den 28. juli 2013

Damklirerne i Nørresø.

Personer: Andreas Bennetsen Boe

Efter to gange at have dippet Damkliren i Margrethekog, blev jeg meget glad da jeg fik besked om 3 Damklirer i Nørresø. Jeg ville bare ikke misse arten igen! Så jeg kørte med det samme, og glemte derfor SD-kortet til mit kamera i min computer (endnu en gang...), jeg havde heldigvis lært af fejlen og placeret et reserve-kort i tasken. Fuglene var meget lette at finde, og siden skyerne havde taget sig kærligt af varmeflimmeret, kunne det lade sig gøre at få nogle acceptable billeder. Der var desværre ikke mere end to samlet på et sted, så jeg fik ikke alle på en gang. Dog er jeg godt tilfreds da jeg også fik billeder af en af dem sammen med Tinksmed.


Af andre vadefugle var der også: Almindelig, Temmincks og Krumnæbbet Ryle, Sandløber?!, Lille Præstekrave, Dobbeltbekkasin, Brushane, Tinksmed, Hvid- Mudder- og Svaleklire. Og selvfølgelig en Sølvhejre, hvor er de ikke efterhånden?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar