lørdag den 9. januar 2016

Brasilien pt. 12, Tilbage på Transpantaneira, PanatanlBare

Tilbage på lodgen var der frokost og så ellers en lille pause i de varme timer. Det lykkedes mig at skyde en af de Coatis, der luskede rundt på lodge området. De var ikke så svære at få at se, men så snart man stod stille og kiggede på dem luskede de hurtigt væk.
South American Coati
 Vi bevægede os ud på broen gennem vådområdet med alle blomsterne igen i de stille timer, hvor der ikke var noget planlagt. Det kastede igen lidt af sig først en ung Yellow-billed Cardinal, endnu en ungfugl, som jeg går ud fra at man ikke havde set i tørsæsonen. Derudover drev vi også et par lifere ind i form af en Grey-crested Cacholote, der var mega skulky og tvang mig til at trylle med manuel fokus, Unicoloured Blackbird fik vi også sikkert på listen nu. Vi havde muligvis allerede set den, men jeg havde ikke lige sat mig ind i at skelne de flere forskellige sorte troupialer så det var godt med en hun som vist ikke kan forveksles.
Yellow-billed Cardinal, juv.

Grey-crested Cacholote

Unicolored Blackbird, female
 Da det begyndte at køle ned hen ad eftermiddagen hoppede vi i bilen for at køre et godt stykke ned af Transpantaneira, vejen der skærer gennem den nordlige del af Pantanal. Der var god aktivitet på vej ud af vejen der gik ned til lodgen.og vi fik rigtig gode views af en lang række arter. Black-collared Hawk, Bare-faced Curassow og Chaco Chachalaca med unge.
Black-collared Hawk

Bare-faced Curassow, male

Bare-faced Curassow

Chaco Chachalaca
 En Collared Peccary løb over vejen inden vi nåede ud på den store vej og føjede endnu en art til Pattedyrslisten, som efterhånden også så ret okay ud!
Collared Peccary
 Ude på den store vej igen var der ikke meget aktivitet, og der gik lidt tid inden vi fik set noget, men da der endelig kom noget, var det et stort hul jeg fik lukket. Purple Gallinule.
Purple Gallinule
 Et stop mere gav endnu en lifer: Yellow-olive Flatbill(/Flycatcher), Som fløj rundt i et krat med et Little Woodpecker-par, så fik jeg også set hannen med den røde nakke.
Yellow-olive Flatbill
 En kolibri højt i et træ voldte os alt for store problemer, men til sidst måtte vi sande at vi ikke kunne klemme mere ud af den end Black-throated Mango, som vi allerede havde stødt på i Surinam.
Black-throated Mango
 Vi vendte ved en ranch, hvor der var en lille flok parakitter samlet, en ny lifer for mig Blue-crowned Parakeet, som vist nok er indført et eller andet sted eller to i den gamle verden. og så gik turen hjemad til lodgen igen.
Blue-crowned Parakeet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar