fredag den 25. september 2015

Brasilien pt. 4, Amazonas

Okay de her indlæg kommer ikke ud med nær den hastighed som de burde, men sagen er bare den at jeg ser på fugle til dagligt her i Ottenby (hvilket man kan fælge med i på DOF Ungdoms facebook-gruppe) så nogen gange bliver det lidt for meget fjer på en dag, men jeg skal nok nå igennem hele resten af rejsen, indenfor en ubestemt tidshorisont!
Anyway! Sidst jeg slap jer stod vi i regnskoven og så på Manakins hvorefter vi fortsatte gennem skoven, det næste der sker er at jeg bliver opmærksom på en fugl i skovbunden: White-flanked Antwren. Fin ny art den bliver dokumenteret.
White-flanked Antwren
 Men pludselig er der en fugl til, og en til, og en til og sådan fortsætter det mens det går op for mig at jeg står i den største mixed flock jeg nogensinde har været vidne til! Det lykkedes mig at hive seks nye arter ud af den ved at fotografere alt hvad der bevægede sig, men langt mere har sandsynligvis passeret mig!

Cinereous Antshrike

Tawny-crowned Greenlet

Flame-crested Tanager. Hunnen af denne var også i flokken hvis rødbrunne farve jeg i starten tog for en Furnarid.

Rufous-rumped Foliage-gleaner ssp. erytrocercum

Purple Honeycreeper, placeret i højre side, fordi billedet oprindeligt var et forsøg på at dokumentere en Antwren, som siden er croppet ud og vil forblive ubestemt til evig tid...
Som jeg sagde til en af briterne: "This is what heaven looks like to me" nye arter over det hele! seks styks på ca. 15 min er vel ret godt klaret?

Da vi igen kom tilbage til lodgen luskede jeg lidt rundt på grunden og fik endelig gode nok billeder til at bekræfte at det var Mouse-coloured Tyrannulet, som var der.
Mouse-coloured Tyrannulet
Jeg sov godt i hængekøjen den aften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar