fredag den 3. januar 2014

Endelig Mellemhakker efter 4 stive forsøg

Nu skrev kalenderen 3 januar 2014, og endnu engang havde jeg planer om at tage til Gram for 5 forsøg. Denne gang var det ikke med bus, men med den lokale Niels Peter Møller Jensen.
Klokken 08.00 hentede han mig på troldhøj, hvorefter vi satte kursen mod Gram. Han havde været der en enkelt gang før, hvor jeg jo havde rundet de fire. Men tiden i bilen gik stærkt, da Niels Peter altid er en venlig og imødekommende mand. Så inden jeg fik set mig om, parkerede vi lige uden for Slotsparken.
Da vi var kommet hen til den velkendte bakke, var klokken lige rundet 08.40, og vi var klar til at det denne gang skulle lykkes!!! Der var omkring 10-20 mennesker i alt på bakken den formiddag.
Klokken runder ca. 09.00, da en fra bakken for et opkald af Stinne Austrup, som havde valgt at stå nede for bakken i selve Ellesumpen. Hun havde lige set den kort på en af træerne dernede, så nu skulle vi være 100 procent koncentreret. Stemningen ændrede sig på bakken, og vi var bare klat til at det skulle være nu. Der gik yderligere 25 min, hvor jeg tænkte "nu ser jeg den kraft..... ikke igen". Kort efter ser jeg en større fugl, (det skal lige siges, at der havde været mange drossler, finker og mejser denne morgen) og kan godt se det er en af anderledes fugl. Den lander på den anden side et højt bøgetræ, og 3 sekunder efter råber en mand "DEN ER HER", det får fuglen op at flyve igen. Men denne gang sætter den sig endnu bedre, og alle på bakken er glade. Vi nyder den i yderligere 30 minutter, hvor den var rigtig medgørlig og fotogen. Det var mere omgivelserne der gjorde, at det knivskarpe billede ikke blevet hentet ind i dag!
Turen hjem gik meget hurtigt, og Niels Peter og undertegnede var rigtig glade for denne fantastiske oplevelse. Så lykkedes det endelig, efter hele 5 forsøg. Jeg var godt nok også ved at blive træt af den bakke, og det udgået træ:)
                                                                  Her har vi så kræet.

Vi stoppede lige ved Christiansdal på vejen, hvor en flok kernebider hyggede sig. Ellers så vi pibesvane, sortkrage og huldue som de federe arter på turen. Så alt i alt en rigtig fed oplevelse. Tak for turen Niels :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar