søndag den 25. oktober 2015

Super dag ved vejers strand

Vejret slog i vestenvinde med over 10 m/s, så i dag overtalte jeg Aleks Lund, Niels Peter Møller Jensen og min far Martin Lierbermann, at tage til Vejers Strand og se stormsvaler. Det var lidt af et sats, da man aldrig ved med stormsvaler. Vi landede i volvoen klokken 06.40 på vejers strand, og fik sat os i position. Aleks skulle kun bruge til 07.22, før han melder om stormsvale langt mod nord. Den kom gående ligeså stille i vandkanten, og man kunne rigtig nyde denne fantastiske fugl. Helt helt urtolig, og et syn jeg sent vil glemme. Fuglen blev bestemt til stor, og da den var forsvundet mod syd, brød vi alle ud i en slags jubel. Håndaftryk og krammere blev givet, og vi var klar på hvad dagen vil give. Desværre var det værste man kunne tænke sig, at jeg havde glemt kamera derhjemme, så NPM var manden som skulle dokumentere fuglene.

Foto af Niels Peter Møller Jensen
Klokken 08.08 kom den næste, og hele 9 fugle blev set fra vi kom til vi kørte. Sikke en dag, og sikke en fantastisk fugl. Desværre blev vi ikke forkælet med en lille stormsvale, men det må vente, så har vi også noget til gode. Af andre fugle kom der 2 sodskråper, 9 stor stormsvale, 64 sule, 1 havlit, 14 fløjlsænder, 19 alk, 3 søkonger, 1 mosehornugle mm. Hjemturen røg over ho plantage, hvor jeg fik en ædelart på en fyrremejse. Så alt i alt en dag som vil huskes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar