torsdag den 8. januar 2015

17. låge (22. november) Santa Eulalia

Ja jeg tror jeg får svært ved at ramme 24 låger, jeg håber i kan tilgive mig... 
D. 22. november står ligesom d. 16 november (og d. 1. februar 2010, for den sags skyld) krystalklare i mit hovede, som nogen af de bedste birding dage jeg indtil videre har oplevet! Jeg har meget få billeder fra denne dag, men dem der er, er fandme lækre!
Vi kørte dirkete fra Lima op mod Marcopomacocha med kun et morgenmadsstop. Det tager lang tid! Ikke bare fordi der er langt, men fordi der er så mange lastbiler på vejen, som alle er næste umulige at overhale...
Morgenmaden indtog vi ved en flod, hvor vi fik den muligvis første Southern Beardless Tyrannulet, men ellers var der meget stille... Det var et ret fint måltis med flere slags brød, yoghurt, müsli og så the og kaffe. Noget af brødet mindede faktisk om rugbrød! Det var der mange der var glade for, jeg hører dog ikke til dem der savner rugbrød når man tager på ferie. Det skulle da lige være for at slippe for kylling med ris og kartofler så...
Morgenkaffe og hund der åbenbart har det for godt til at gnave i gårsdagens rundstykker...
Vi nåede den højtligende eng og der skulle ikke gå lang tid før KMO fandt den første af de to Diademed Sandpiper Plover, okay måske er Sandpiper overflødigt, men det får den altså til at lyde mere ekslusiv!
Diademed Sandpiper Plover Near Threatened 1500-7000 mature individuals på birdlife og Decreasing! :O
De var meget stille og det gav mig anledning til at prøve at digiscope med Iphone 4 gennem mit Swarovski ATS 80 HD, døm selv:
Diademed Sandpiper Plover, ville sikkert nyde godt af en beskæring... men godt at vide at man vil kunne dokumentere noget på den måde.
Her et selfie der fanger habitatet og stemningen på lokaliteten:

Vi kørte en anelse højere på til noget der var meget tæt på 5000 meter. Her var der godt gang i den og der skulle ikke gå lang tid før vi fik Olivaceous Thornbill! No shit den fugl er den fedeste kolibri jeg nogensinde har set. Long-tailed Sylph, Festive Coquette, Sword-billed Hummingbird, Booted Racket-tail og Bearded Mountaineer når den ikke til sokkeholderne, den er simpelthen for fed med det regnbueslips på en helt jordfarvet baggrund!

Olivaceous Thornbill, næste federe end Diademed Sandpiper Plover!
 Længere væk kom noget flyvende og satte sig på en klippe. Det viste sig at være en Aplomado Falcon, min første. Endnu en art der er værd at savle over!
Aplomado Falcon i landskabet 
Herefter tog vi feltfrokost i højden.

Vi fik ingen seedsnipes i højden, men den måske sjældneste fugl på lokaliteten fik også med! White-bellied Cinclodes!
White-bellied Cinclodes, Critically Endangered og 50-249 mature individuals, ligesom Royal Cinclodes!
Mens vi stod og nød den tittede en White-winged Diuca finch frem og blev lige som Saffron-crowned Tanager pillet af JTM's blockerliste.
White-winged Diuca-finch
Ingen fik højde problemer (vi havde alle taget piller) og det var det fineste vejr. Det kune simpelthen ikke være bedre!
Til sidst et billede af en Coca Cola drukket i 5000 meters højde og derefter taget ned til havets overflade. Fedt når fysikken virker som fysikken skal! Slet ikke som i gymnasielaboratorierne!
Jeg har købt en ny computer der er på vej, forhåbentlig løser det problemerne med den fyldte harddisk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar