fredag den 18. april 2014

VENDEHALS - NEJ PÅSKEHALS!


Simply tempting - aftensol og lidt gilbjergstemning.

Vejret klokken 19:30: NØ, 6 m/s, 7.9 grd C, 3/8 skydække, luftfugtighed: 85%, 1015.4 hPa, 20 km sigt.

Folk: AJL, BR, fuglekigger fra Vejle og jeg

Hen ad de tidlige aftentimer meddelte Emil (EBB), at der var set vendehals ved Spejlsøen på Gilbjerg. SÅ var det bare asti afsted. Til at starte med vakte det mig lidt forvirring ved hvilken af småsøerne derude, den var set fra. Efter nogen tid mødte jeg Alex Lee og Brian Rasmussen. Der gik heller ikke mange minutter før, at Alex udpegede vendehalsen. SKØNT! I medlys og det hele. En fin tårnfalk trak også forbi i aftensolen.

Til slut cyklede jeg til Stenen for at nyde stemningen. Pludselig mødte jeg en fuglekigger fra Vejle. Jeg fortalte ham om vendehalsen, og vi gik sammen ned for genfinde den. Jeg viste manden, hvor den sidst var set. Jeg ønskede ham held og lykke med at genfinde fuglen, for jeg skulle hjem til aftensmaden.


(KH)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar