tirsdag den 18. oktober 2016

Dag 4: Ankommet til Suduroy med færge og håb

De næste fire dage kommer til at være knald eller fald for turen, da turens store satsning er guldøen Suduroy. Det er den ø hvor der bliver fundet flest hits og de fleste kender  den nok for Tennessesangeren der blev ringmærket i Sumba. Vi ankom med færgen 1500 og tog direkte til Trongisvagi-plantagen, som vi gennemgik ret så hurtigt, men formåede at se 2 hvidbrynet løvsangere, vindrosler og munke. Uden for plantagen rastede der en dværgfalk på en pæl, det er den eneste rovfugl der yngler oppe på Færøerne. Derefter gik turen til Vági, til min bedstefars hus, hvor der var boller og kakao. Efter proviantering og konversering tog vi ud til en lille sø der hedder Vatn í Vági, nogen kender den, fra da jeg fandt Hjelmskallesluger der. I søen fandt vi dog 1 Hvinand, 4 krikænder, 4 pibeænder og 10 troldænder, et udemærket antal for Færøerne og mon ikke der gemmer sig en amerikaner der imorgen? Ellers fandt vi en ringdue og en stor flok silkehaler og jeg fik fremvist mine fantastiske køreevner, så bare tag det roligt, vi er i mine gode hænder. Ellers stod den på fodboldkamp og god mad. Imorgen hedder et Famjin og Sumba, hvis vi gider, bliver det nok til flere andre lokaliteter. Må gud være med os.

Silkehale fra morgenmadsbordet @Philip Elbek

Mallemuk @Philip Elbek


Storkjove 1k @Philip Elbek

Ingen kommentarer:

Send en kommentar