torsdag den 26. maj 2016

Savisanger ved Trelleborg - Slagelse 25/5

Var ude og cykle en natlytstur, da alle timer om torsdagen var aflyste, så jeg kunne sove længe. Jeg tog afsted cirka 2300 og allerede mod Hejninge/Trelleborg hørte jeg de første nattergale. Cyklede mod Trelleborg, hvor turen undervejs kun gav nattergale og agerhøns, men der var gang i de sangfugle. Da jeg ankom til selve museetet, var der en sand eksplosion af sang, med Rørsanger, Sivsanger, Nattergal og Kærsanger, som de dominante arter. Det var svært at hører fra selve centeret om der var noget specielt grundet det overdøvende kor, så jeg cyklede videre af Trelleborg-Næsby stien og da jeg kom til broen, begyndte jeg at hører en kværnen/summen/snerren. En meget højfrekventet ensartet sang, lysere og mere maskine-agtig end Græshoppesanger der lyder mere organisk og det er nemmere at skelne mellem tonerne. Den blev hørt syngende i fra klokken 2343 af, og 20 minutter efter, og forsøgt optaget, men mikrofonen var ikke kraftig nok til at optage sangen, der blev lidt overdøvet af de omkring-syngende fugl. Om ikke det er den samme som 8/5-fuglen fundet af Christian Gladher.


Fuglen blev hørt vest for punktet.

Ny art for mig, og området lader til at have sindsygt meget potentiale

Ingen kommentarer:

Send en kommentar