søndag den 14. juli 2013

Lejsø, lærker og lift.

Personer: Ragnar Smith

Efter at have været inaktiv og ikke har været udenfor siden rejsen til Tyrkiet, besluttede jeg mig at tage til Lejsø for at satse på en spændende vadere(sic!) eller lærke. Jeg tjekkede rejseplanen og pakkede mit udstyr, og tog med toget ud til Korsør Station. Da jeg ankom blæste det og der var Land-, By- og Digesvaler over det hele. Jeg gik op af stisystemet og der lettede sanglærker hele tiden, så dem tjekkede jeg så grundigt igennem, som det kan lade sig gøre med lærker. Efter noget tid har jeg stort set checket alt og fundet ud af at jeg ikke kan se over til Lejsø fra der, hvor jeg er. Efter noget tid uden fugle, men et utroligt creepy hus, vender jeg tilbage til stationen og tager til Nyborg, hvor jeg forsøger mit held i fem minutter, men giver op hvor jeg så vender tilbage til Sorø. Der finder jeg ud af at Rødhalset Ryle er set i Lejsø og jeg bliver deprimeret i to timer og overvejer at kvitte birding helt, men ender sidst på dagen at få arrangeret et lift til Lejsø med Mette Lauritzen, igen tusind tusind tak :).
- Igen krydser fingre for den møg-ryle, der skal nemlig hævnes!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar